„Surfowanie z Bogiem”

Gemius sprawdził, jakie strony WWW o tematyce religijnej cieszą się największą popularnością wśród internautów w wieku 15-24 lat. Czy w rozwijaniu wiary i duchowości internet ma dla nich znaczenie?

Boskie adresy

Co piąty internauta odwiedzający strony internetowe o tematyce religijnej jest w wieku 15-24 lat. Strony WWW z tej kategorii, cieszące się największą popularnością wśród polskiej młodzieży to: Deon.pl (207 tys. użytkowników w analizowanym miesiącu), Gosc.pl (127tys.), Opoka.org.pl (99 tys.), Adonai.pl (87 tys.), Jw.org (66 tys.), Wiara.pl (64 tys.), Katolik.pl (62 tys.), Niedziela.pl (58 tys.), Dominikanie.pl (44 tys.) oraz Stacja7.pl (29 tys.).

Warto zauważyć, że portale te nie zawierają wyłącznie treści religijnych, czy kościelnych. Odbiorcy znajdą tu także wiadomości z kraju i ze świata, porady psychologiczne, blogi i fora tematyczne oraz rozrywkę i multimedia.

Kim są?

Dane dotyczące internautów w wieku 15-24 lat wskazują za to, że strony o tematyce religijnej cieszą się większą popularnością wśród dziewcząt niż chłopców (odpowiednio 58 proc. i 42 proc.). Przy czym warto zaznaczyć, że udział dziewcząt w internecie w tej grupie wiekowej wynosi 54 proc.

Jedna piąta internautów odwiedzających analizowane serwisy ma wykształcenie wyższe, licencjackie lub jest w trakcie studiów.

Biorąc pod uwagę miejsce zamieszkania użytkowników stron o treściach religijnych możemy zauważyć, że spotykają się one ze szczególnie dużym zainteresowaniem internautów z większych miast (powyżej 200 tys. mieszkańców). Ta grupa użytkowników stanowi 22 proc. odwiedzających serwisy religijne, podczas gdy w całym polskim internecie w tej grupie wiekowej internauci z większych aglomeracji miejskich stanowią 17 proc.

W analizie uwzględniono strony WWW o największym zasięgu wśród młodzieży (15-24 lat, zgodnie z definicją Unesco).

W nawiązaniu do tego artykułu, zachęcam, by w tym niełatwym czasie – ku pokrzepieniu serc – tym bardziej zerkać (surfować) na te strony.